Laatste nieuws

Delft, Aachen and Jülich join forces to build scalable quantum technologies

20 april 2017

Quantum science is rapidly evolving towards greater technological maturity throughout the world. To remain at the forefront of this exciting field, collaborations are key. Today, institute QuTech in Delft as well as Forschungszentrum Jülich and RWTH Aachen University, both partners in the Jülich Aachen Research Alliance (JARA), have intensified their collaboration through an official agreement....Lees verder

Science-publicatie TU Delft over eeuwige oorlog tussen bacterie en virus

13 april 2017

Op vrijdag 7 april publiceren TU-onderzoekers samen met anderen in Science over zogenoemde CRISPR-systemen in bacteriën, en hoe deze weerstand bieden tegen virussen.Lees verder

Nieuwe techniek geeft biomoleculen in weefsels kleur

07 april 2017

Een extra detector op een elektronenmicroscoop kan helpen om te bepalen welke moleculen er op specifieke plekken in een cel voorkomen. Dat schrijven wetenschappers van het UMCG en de TU Delft vandaag in het tijdschrift Scientific Reports. “Met deze detector kunnen we elk molecuul in een cel een eigen kleurtje geven,” zegt Ben Giepmans, de onderzoeksleider uit Groningen....Lees verder

Herbenoeming prof. dr. Hans Vrouwenvelder

30 maart 2017

Prof. dr. Hans Vrouwenvelder is voor een periode van 5 jaar herbenoemd als hoogleraar ‘Microbial aspects of water production and distribution’ in de afdeling Biotechnology van de faculteit TNW. Hij is woonachtig in Saoedi Arabië en werkt daar ook als hoogleraar bij de King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) in het Water Desalination and Reuse Center (WDRC). De samenwerking...Lees verder

Officiële opening Battery Lab bij RID

30 maart 2017

Op 6 april wordt bij het RID het Battery Lab van Radiation, Science & Technology officieel geopend. Het nieuwe laboratorium vormt een geavanceerde faciliteit voor het onderzoek naar en testen van huidige en toekomstige batterijsystemen en daaraan gerelateerde elektrochemische apparaten.Lees verder