Vragen?

Specifieke IT vraag?

Direct naar:
 ICT handleidingen
 A-Z index

Onderhoud en storingen

NetID

Omschrijving

Het NetID is je gebruikersnaam bij de TU Delft waarmee je toegang krijgt tot alle centrale ICT voorzieningen. Wanneer je als student een verzoek tot inschrijving hebt gedaan, ontvang je je NetID. Via de mail van Onderwijs & Studentenzaken (O&S) ontvang je een link om deze te activeren.

Ben je medewerker bij de TU Delft dan wordt het NetID automatisch gegenereerd zodra je bent geregistreerd bij de TU Delft. Voordat je jouw NetID kunt gebruiken moet je deze eerst activeren met een one-time-key.  


Voor wie

Studenten, medewerkers, gasten en externe partijen.


Aanvragen

Studenten:
Het NetID wordt automatisch gegenereerd nadat je een verzoek tot inschrijving via Studielink hebt gedaan. 

Medewerkers:
Het NetID wordt automatisch gegenereerd wanneer je bent geregistreerd bij de TU Delft. Je hebt dan in eerste instantie alleen toegang tot een basis werkplek (TU e-mail en een persoonlijke dataschijf (home folder)) en Blackboard. Wanneer de verwerking van jouw registratie is afgerond kan er voor jou een campuskaart, toegang tot de dataschijven van de afdeling en diverse bedrijfsapplicaties aangevraagd worden. Meer informatie over de registratieprocedure lees je hier


Doorlooptijd

Zie de informatie onder 'Aanvragen


Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan een NetID. 

Uitschrijven

Het NetID wordt geblokkeerd 3 maanden na de datum van uitschrijving of wanneer je geen geldige inschrijving hebt. Dit betekent dat je gedurende deze 3 maanden nog toegang hebt tot o.a. BlackBoard en je TU mailadres.

Klachten, wensen, informatie en storingen

Naam auteur: SSC ICT
© 2017 TU Delft

Metamenu