Vragen?

Specifieke IT vraag?

Direct naar:
 ICT handleidingen
 A-Z index

Onderhoud en storingen

NetID

Omschrijving

Het NetID is je gebruikersnaam bij de TU Delft waarmee je toegang krijgt tot alle centrale ICT voorzieningen. Wanneer je als student bent ingeschreven bij de TU Delft ontvang je je NetID, en een link om deze te acitveren, via een e-mail van Onderwijs & Studentenzaken (O&S).

Ben je medewerker bij de TU Delft dan wordt het NetID automatisch gegenereerd zodra je bent geregistreerd bij de TU Delft. Voordat je jouw NetID kunt gebruiken moet je deze eerst activeren met een one-time-key.  


Voor wie

Studenten, medewerkers, gasten en externe partijen.


Aanvragen

Studenten:
Het NetID wordt automatisch gegenereerd wanneer je als student bent ingeschreven aan de TU Delft.

Medewerkers:
Het NetID wordt automatisch gegenereerd wanneer je bent geregistreerd bij de TU Delft. Je hebt dan in eerste instantie alleen toegang tot een basis werkplek (TU e-mail en een persoonlijke dataschijf (home folder)) en Blackboard. Wanneer de verwerking van jouw registratie is afgerond kan er voor jou een campuskaart, toegang tot de dataschijven van de afdeling en diverse bedrijfsapplicaties aangevraagd worden. Meer informatie over de registratieprocedure lees je hier


Doorlooptijd

Studenten:
Zodra je inschrijving via studielink bij de TU is binnen gekomen wordt automatisch een NetID aangemaakt.

Medewerkers:
Jouw NetID is beschikbaar zodra de aanvraag in Digiforms HR bij HR Services binnen is. Meer informatie over de registratieprocedure lees je hier


Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan een NetID. 

Uitschrijven

Het NetID wordt geblokkeerd 3 maanden na de datum van uitschrijving. Dit betekent dat je gedurende deze 3 maanden nog toegang hebt tot o.a. BlackBoard en je TU mailadres.

Klachten, wensen, informatie en storingen

Naam auteur: SSC ICT
© 2017 TU Delft

Metamenu