Vragen?

Specifieke IT vraag?

Direct naar:
 ICT handleidingen
 A-Z index

Onderhoud en storingen

Printen, kopiëren en scannnen


Omschrijving

Elk gebouw beschikt over multifunctionals waarop je met je campuskaart kunt kopiëren, printen en scannen.


Voor wie

Studenten en medewerkers.


Aanvragen

Door je campuskaart tegen de cardreader van de multifunctional aan te houden log je in op de multifunctional en kun je je print-, scan- of kopieeropdracht uitvoeren. Je dient wel over een positief prepaid saldo te beschikken. Inloggen kan op elke willekeurige machine in jouw gebouw. Ben je je campuskaart vergeten? Log dan handmatig in door je NetID en wachtwoord in te voeren.

Mocht de machine bij je in de buurt onverhoopt niet beschikbaar zijn of tijdelijk erg druk bezet, dan kun je uitwijken naar een andere multifunctional. 


Storingen

Alle storingen kun je doorgeven aan jouw Servicepunt. Geef daarbij het locatienummer en het cmdbnummer (op sticker aan de voorzijde van het systeem) door. Let op: je kunt tijdelijk gebruik maken van een andere multifunctional bij jou in de buurt. Kijk voor een overzicht op http://webprint.tudelft.nl


Papier/toner

De beschikbaarheid van toner en papier wordt via het netwerk in de gaten gehouden en tijdig aangevuld. Mocht er toch geen toner of papier beschikbaar zijn dan kun je dit melden aan jouw Servicepunt. Zie ook producten- en dienstencatalogus van.


Doorlooptijden

Er is geen doorlooptijd voor het kopiëren, printen en scannen van documenten.


Kosten

  • Zwart-wit kost 2 eurocent per pagina, onafhankelijk van het papierformaat
  • Kleur kost 10 eurocent per pagina, onafhankelijk van het papierformaat
  • Dubbelzijdig printen: voor elke dubbelzijdig afgedrukte pagina wordt 75% van de standaardprijs berekend.
    Rekenvoorbeeld:
    zwart/wit dubbelzijdig: 0,02 + 0,02 = 0,04 * 0,75 = 0,03
    kleur dubbelzijdig: 0,10 + 0,10 = 0,20 * 0,75 = 0,15


Klachten, wensen, informatie en storingen

Naam auteur: Webbeheer SSC ICT
© 2017 TU Delft

Metamenu